Handledarkurs

Handledarkurs, bästa starten för ditt körkort, Nu från 299:-kr

Priset gäller per person!

Vi har lång erfarenhet när det gäller teori och kurser. Om du ska övningsköra privat för personbil (behörighet B) behöver du och handledaren gå en handledarutbildning (introduktionsutbildning).

• För att delta i kursen måste eleven ha fyllt 15 år och 9 månader.
  • Utbildningen rapporteras till Transportstyrelsen efter kursen och sedan ska ni ansöka om handledarskap hos Transportstyrelsen.
  • Utbildningen är samma för dig som ska vara handledare som för eleven, men ni behöver inte gå vid samma tillfälle eller samma skola.
  • Kursen är giltig fem år för handledaren och denne kan ha maximalt fem elever samtidigt.

Hur lång är introduktionsutbildningen (handledarutbildning)?

Handledarutbildningen är på 3 timmar, inklusive pauser. Dessa pauser kommer att ersättas med lika långa tider, vilket innebär att den totala närvarotiden kommer att vara 3 och en halv timme.

2024-04-27

2024-05-04